projekty


Projekt „Učíme interaktivně – zavádění a rozvoj interaktivních a multimediálních metod výuky v prostředí základních škol kraje Vysočina“

Grantový projekt kraje Vysočina realizovaný v rámci finanční podpory z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost reg. č. CZ.1.07/1.1.01/02.0010

Začátek realizace projektu byl 1. 11. 2009.
Ukončení projektu bylo 30. 4. 2012. 

Rozpočet projektu byl 19 529 015,50 Kč.

Partnery projektu jsou:
ZŠ Humpolec, Hradská 894, okr. Pelhřimov, 
ZŠ Havlíčkův Brod, Štáflova 2004
ZŠ T.G. Masaryka, Jihlava
ZŠ a MŠ Stonařov
ZŠ Žďár nad Sázavou, Komenského 2
ZŠ a MŠ Lukavec
ZŠ a MŠ Dobronín
ZŠ Pelhřimov, Komenského 1465
ZŠ Telč, Masarykova 141
ZŠ Ledeč nad Sázavou
ZŠ Pacov, Za Branou okr. Pelhřimov
ZŠ Třešť
ZŠ a MŠ Ždírec nad Doubravou
ZŠ Přibyslav
ZŠ Otokara Březiny Počátky, okr. Pelhřimov
ZŠ Demlova, Jihlava
ZŠ Polná
ZŠ a MŠ Golčův Jeníkov
ZŠ a MŠ Hořepník
ZŠ a MŠ Luka nad Jihlavou

Cílem tohoto projektu bylo aktivně zavést moderní technologie do výuky, přispět ke koordinovanému a systémovému vytváření výukových hodin hlavních předmětů výuky, přispět k vytvoření rozsáhlé prvotní volně přístupné databáze výukových interaktivních hodin hlavních předmětů základních škol. Realizací projektu došlo k rozšíření interaktivního způsobu výuky. Projekt obsahoval aktivity, které zapojily žáky do využívání interaktivní výuky, jednak vtvořily metodické a obsahové zázemí (interaktivní vyučovací hodiny) pro jednotlivé předměty a také zavedly partnerský systém škol pro sdílení a tvorbu nových učebních materiálů. Součástí aktivit bylo i pořízení nového interaktivního vybavení.

První cílovou skupinou bylo 7500 žáků zúčastněných škol a druhou cílovou skupinu tvořilo 124 učitelů. Zapojení pedagogové prošli i třemi typy školení realizovaných v rámci projektu.
Produktem bylo vytvoření komplexního souboru 3 104 výukových interaktivních hodin hlavních předmětů, včetně 50 hodin produktu environmentální výchovy, 50 hodin ICT a 467 hodin produktu zaměřeného na rozvoj jazykových kompetencí v anglickém a německém jazyce. Dalším produktem bylo vytvoření souboru 1506 žákovských referátů, které vytvořili žáci ze všech zúčastněných škol, a to s využitím interaktivní metody prezentací.